Regulamin ACC GT3 2021

  • 1. Postanowienia ogólne.

Przystąpienie do ligi oznacza akceptację regulaminu.

Administratorami TCR DIX RACING Series Sezon 1 są:

- Marcin Bania

- ColinMcDixon

- Mazter

- Rafał Głosiński

Rozgrywki oparte są na grze Assetto Corsa. Wymagane jest posiadanie gry oraz udostępnionych przez ligę samochodów oraz torów.

Administracja Ligi zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie w dowolnym momencie, po uprzednim poinformowaniu uczestników rozgrywek ligowych na forum.

Zmiany w regulaminie wchodzą w życie od najbliższego wyścigu i nie działają wstecz. Muszą jednak być ogłoszone najpóźniej 24 godziny przed rozpoczęciem wyścigu. W innym wypadku będą obowiązywać dopiero od kolejnego Grand Prix.

W przypadku sytuacji nieokreślonych regulaminem, ostateczna decyzja zawsze należy do Administracji Ligi.

W czasie jazdy na serwerach ligowych jest możliwa komunikacja poprzez komunikatory np: Discord. Serwer Discord: https://discord.gg/yZEUAkU

Zaleca się przed rozpoczęciem wyścigu zamknięcie dostępu do swoich innych komunikatorów w celu uniknięcia niespodziewanych kłopotów podczas wyścigu. Działanie niektórych programów w tle może powodować obciążenie szybkości łącza internetowego.

 

  • 2. Ustawienia.

Dystans wyścigów – 40 minut

Zużycie opon – 100%

Zużycie paliwa – 100%

Awarie mechaniczne – ON (100%)

Koce grzewcze – ON

ABS – Factory (OFF)

TC – Factory (OFF)

Flagi: wszystkie.

Dostępne pomoce: automatyczne sprzęgło.

Kamera: dowolna.

 

  • 3. Serwer Ligowy.

Serwer dla serii AC GT3 2021 to AC Server DiX 01 – HUNGARORING dostępny na liście serwerów AC.

Serwer działa 24 godziny na dobę.

 

  • 4. Licencja.

Osoba chcąca przystąpić do sezonu musi zgłosić ten fakt Administracji.

Zapisy do sezonu odbywają się poprzez Zapisy na Forum

Licencje udzielane są automatycznie.

Licencja może zostać cofnięta za naruszenie niniejszego regulaminu.

Podczas zapisów zawodnik musi dokonać wyboru samochodu z listy opisanej w §5, podać numer startowy, nazwisko oraz nazwę zespołu (jeśli zamierza startować zespołowo) jak również określić, czy prześle custom livery,

 

  • 5. Wybór samochodów

 

a) Do dyspozycji kierowców zostają oddane następujące samochody:

  1. Alfa Romeo Giulietta Veloce TCR
  2. Audi RS3 LMS TCR
  3. Cupra Leon Competicion TCR
  4. Honda Civic Type R Fk7 TCR
  5. Hyundai Elantra N TCR
  6. Lynk & Co 03 TCR

Peugeot 308 TCR

b) Kierowca wybiera samochód na cały sezon oraz zgłasza czy dostarczy własne custom livery.

W custom livery należy pozostawić domyślny banner szyby oraz styl numberplate.

Custom livery nie może zawierać treści powszechnie uważanych za obelżywe lub wulgarne.

Na custom livery należy wprowadzić zgłoszony przez siebie numer na numberplate oraz na szybę wraz z nazwiskiem lub skrótem w przypadku gdy nazwisko nie zmieści się na szybie.

Pozostałe kwestie stylu malowania, kolorystyki itp. pozostają po stronie zgłaszającego.

Administracja nie odpowiada za zastosowane loga oraz nazwy firm, do których przesyłający custom livery praw nie ma.

W przypadku zgłoszenia, że custom livery nie będzie dostarczone zostanie przygotowane
losowe kolorystycznie malowanie bazowe z logo Dix Racing po bokach auta, ze zgłoszonym numerem oraz nazwiskiem.

c) Kierowcy mogą tworzyć maksymalnie dwuosobowe zespoły. Punktacja zespołowa stanowi sumę punktów obu kierowców pomniejszoną o ewentualne kary. Po starcie w R1 rotacja zawodników w zespole jest niemożliwa. Zespół można stworzyć również po starcie R1 jeśli dołączający nie przejechał wcześniej żadnego wyścigu (jest nowym kierowcą).
Kierowcy w zespole muszą prowadzić samochód tej samej marki.

  • 6. Rundy wyścigowe.

Wyścigi odbywają się w czwartki. Godziny rozgrywania sesji opisano poniżej.

Dni oraz godziny rozgrywania poszczególnych sesji mogą, w wyjątkowych przypadkach, ulec zmianie, o czym administracja ligi poinformuje na portalu ligowym.

a) Godziny sesji Grand Prix:

Trening – 20:00 (60 minut),

Kwalifikacje  – 21:00 (Q 15min),

Wyścig – ok. 21:20 – długość wyścigu 40 minut.

 

  • 7. Pit Stop 

Podczas wyścigu kierowca może, choć nie musi, korzystać z alei serwisowej. W alei serwisowej może naprawić samochód, dotankować paliwo lub zmienić opony.

 

  • 8. Prekwalifikacje.

Każdy zawodnik ma obowiązek wykonania co najmniej 10 poprawnych okrążeń na serwerze Hotlap. Aktualne czasy i liczba okrążeń na serwerach hotlap jest dostępna pod adresem HotLaps oraz na stronie http://www.dix-racing.pl/hot-laps-tcr-ac-2022/ w zakładce Hot Laps.

Prekwalifikacje kończą się we wtorek o godzinie 23:59.

Lista startowa do rundy tworzona jest na podstawie uzyskanych czasów oraz ewentualnych nieobecności usprawiedliwionych zgłaszanych na Discordzie w kanale Nieobecności. Obowiązkiem zawodnika jest spełnienie warunków kwalifikacji do danej rundy. Wnioski o warunkowe dopisanie zawodnika do rundy zostaną odrzucone przez administrację.

Standardowy limit miejsc na serwerach ligowych wynosi 26. W przypadku większej ilości prawo startu w wyścigu będzie obowiązywać pierwszych 26 zawodników z serwera Hotlap na podstawie czasów przez nich uzyskanych.

 

  • 9. Kwalifikacje.

Udział w kwalifikacjach nie jest obowiązkowy.

Kierowcy, którzy nie przystąpili do kwalifikacji, zobowiązani są do startu z końca stawki.

Podczas sesji kwalifikacyjnych i wyścigu obowiązuje całkowity zakaz pisania na czacie. Pisać mają prawo tylko Administratorzy w celu wydawania poleceń, bądź dawania ogłoszeń.

W trakcie sesji kwalifikacyjnej kierowcy mogą używać opcji “Return to garage” / “Powrót do boksu”, poza aleją serwisową. Przed użyciem opcji “Return to garage” kierowca musi upewnić się, że zatrzymanie się nie przeszkodzi innym zawodnikom. Niedopuszczalne jest zatrzymywanie się na linii wyścigowej.

W trakcie sesji kwalifikacyjnej wyprzedzanie dopuszczalne jest tylko, gdy kierowca jadący przed zawodnikiem popełni błąd lub jest znacząco wolniejszy. W przypadku, gdy kierowca zbliża się do poprzedzającego, ze względu na różnice w tempie jazdy, oznacza, że pozostawił sobie zbyt mały odstęp i jest on zobowiązany do odpuszczenia swojego okrążenia pomiarowego. Przypadki wymuszania na poprzedzającym kierowcy odpuszczenia swojego okrążenia bądź spychanie go, może skutkować nałożeniem kary.

Każdy kierowca nie będący na swoim pomiarowym okrążeniu ma obowiązek przepuszczenia innych kierowców będących na swoich okrążeniach pomiarowych. W przypadku blokowania kierowca może zostać ukarany zgodnie z regulaminem.

 

  • 10. Wyścig.

Dystans wyścigu: (patrz §6 Rundy wyścigowe)

Udział w wyścigu jest obowiązkowy.

Kierowca jest zobowiązany do zgłoszenia nieobecności w wyścigu, jeśli wie, że nie może wystartować, na odpowiednim kanale Discord, najpóźniej do środy godziny 16:00.

Kierowca, który wykonał wymaganą liczbę okrążeń na serwerze Hotlap, zakwalifikował się do startu na podstawie uzyskanego czasu, nie zgłosił nieobecności w danym wyścigu, i nie pojawi się na starcie, otrzyma status DNS (Did Not Start), co wiąże się z nałożeniem kary zgodnie z regulaminem.

Podczas wyścigu niedopuszczalne jest kontynuowanie wyścigu po użyciu opcji “Return to Garage”/”Powrót do boksu”.  W przypadku złamania tego punktu regulaminu kierowca otrzyma karę zgodnie z regulaminem.

Start wyścigu odbywa się z pól startowych na podstawie czasów uzyskanych w kwalifikacjach

W wyścigu istnieje możliwość tankowania, wymiany opon oraz naprawy pojazdu.

Kierowca jest klasyfikowany, gdy ukończy co najmniej 80% liczby okrążeń przejechanych przez zwycięzcę wyścigu.

Wszyscy kierowcy zostają sklasyfikowani według liczby ukończonych okrążeń. Zawodnicy, którzy ukończyli taką samą liczbę okrążeń zostają sklasyfikowani według kolejności przekraczania linii mety.

Przed każdym wyścigiem publikowany będzie plik odprawy sędziowskiej.

 

  • 11. Limity toru/start wyścigu.

Nad limitami toru oraz procedurą startową czuwa oprogramowanie serwera. Informacje o karach nałożonych przez serwer pojawiają się u góry ekranu lub na czacie – zależnie od konfiguracji gry.
Limity toru ustawione są po stronie serwera. Można się z nimi zapoznać na serwerze Hotlap, który jest dostępny 24/7 w ramach prekwalifikacji.

Naruszenie limitów toru w prekwalifikacjach/treningu/kwalifikacjach skutkuje skasowaniem czasu.

Naruszenie limitów toru w wyścigu na danym okrążeniu uruchamia na serwerze procedurę porównywania średniej uzyskanych czasów na przestrzeni trzech ostatnich czystych okrążeń (okrążenie nr 1 nie wchodzi w średnią). Jeśli naruszenie limitów toru na danym okrążeniu zakończyło się uzyskaniem czasu okrążenia lepszego niż średnia z trzech ostatnich czystych okrążeń, zawodnik otrzymuje ostrzeżenie (informacja pojawi się w górnej części ekranu). Czwarte ostrzeżenie powoduje nałożenie kary przejazdu przez pitlane, którą należy odbyć w ciągu trzech okrążeń.

Informacja o nałożeniu/zaniechaniu ostrzeżenia w sesji RACE pojawia się podczas przejazdu przez linię start/meta na danym nieprawidłowym okrążeniu.

Informację o naruszeniu limitów toru podczas okrążenia przekazuje aplikacja ptracker, zapalając czerwoną diodę kontrolną w lewym górnym rogu aplikacji.

W pitlane obowiązuje prędkość 80 km/h, którą należy mieć podczas przejazdu przez linię pomiaru czasu.

 

  • 12. Skargi.

Administracja po ukończonym wyścigu ma prawo przejrzeć powtórkę w poszukiwaniu nieprawidłowej jazdy (opuszczanie toru, wypadki) i ukarać takie zachowanie bez wnoszenia skarg przez innych.

Kierowca ukarany ma prawo odwołać się od decyzji Administracji w ciągu 48 godzin. W takim przypadku odwołanie zostanie ponownie rozpatrzone przez Komisję.

Każdy poszkodowany w wyścigu ma prawo do złożenia skargi na innego kierowcę.

Skarga będzie przyjęta do rozpatrzenia, gdy zostanie napisana zgodnie ze wzorem podanym na Forum w dziale skarg.

Wzór skarg obejmuje: nr wyścigu (dotyczy rund Super Sprint), kierowców biorących udział w incydencie, oraz czas na oficjalnej powtórce z wyścigu (udostępnianej bezpośrednio po rundzie przez Administrację).

Skargi złożone niepoprawnie nie będą rozpatrywane.

Skargę składamy do 48 godzin po rozegranej rundzie (do soboty po rozegranej rundzie, do godz. 23.59).

Skargi będą rozpatrzone przez Komisję. Werdykt ukaże się na forum oraz Discordzie.

Po rozpatrzeniu skarg i uznaniu kogoś winnym wyniki w Systemie Ligowym ulegną aktualizacji.

Kary będą udzielane według werdyktu Komisji złożonej z co najmniej 3 członków.

W przypadku, kiedy incydent dotyczy któregoś z członków Komisji, osoba ta nie będzie brała udziału w rozpatrywaniu danego incydentu.

 

  • 13. Kary.

Kary nakładane są na zawodnika podczas gry i po zakończonej rozgrywce.

Kary podczas gry nakładane są automatycznie przez Serwer Assetto Corsa i dotyczą głównie przejazdu przez aleję serwisową (DT) za niedozwoloną liczbę cięć w wyścigu oraz false start. W najgorszym wypadku, po zignorowaniu nałożonej kary, może to być dyskwalifikacja.

Po zakończeniu wyścigu sędziowie mogą nałożyć następujące kary wg taryfikatora:

a) Racing Incident (brak ewidentnej winy jednego zawodnika): 0 punktów

b) Reprymenda: 1 punkt

c) Niebezpieczna/niesportowa jazda: 2 punkty

d) Spowodowanie niewielkiej, możliwej do uniknięcia kolizji: 3 punkty

niewielka kolizja = poszkodowany zawodnik doznał niewielkich uszkodzeń auta i/lub kolizja powoduje spadek poszkodowanego o max 2 pozycje (lub stratę max 5 sekund)
e) Spowodowanie średniej, możliwej do uniknięcia kolizji: 5 punktów

średnia kolizja = poszkodowany zawodnik doznał uszkodzeń auta i/lub kolizja powoduje spadek poszkodowanego i więcej niż 2 pozycje (lub stratę co najmniej 5 sekund)

f) Spowodowanie dużej, możliwej do uniknięcia kolizji: 8 punktów

duża kolizja = poszkodowany zawodnik doznał dużych uszkodzeń auta i/lub kolizja powoduje konieczność zakończenia wyścigu przez poszkodowanego; LUB w kolizji poszkodowanych jest wielu zawodników
g) Dodatkowe punkty karne za spowodowanie kolizji na pierwszym okrążeniu: 3 punkty

h) Niebezpieczny powrót na tor: 3 punkty

i) Blokowanie zawodników będących na okrążeniu pomiarowym w kwalifikacjach: 3 punkty

j) Przekroczenie linii wyjazdowej z alei serwisowej: 1 punkt

k) Wyprzedzanie przy żółtych flagach: 2 punkty

l) Użycie opcji “Return to garage” w wyścigu i powrót na tor: dyskwalifikacja z wyścigu

m) Umyślne spowodowanie kolizji z innymi zawodnikami: dyskwalifikacja z wyścigu i/lub ligi

n) Nieobecność na wyścigu bez zgłoszenia nieobecności (DNS): 5 punktów

o) Druga niezgłoszona nieobecność w wyścigu: Dyskwalifikacja z sezonu.

p) Nietrzymanie wciśniętego hamulca w przypadku utraty kontroli nad autem (spin) aż do całkowitego zatrzymania pojazdu: 5 punktów

Suma punktów karnych według powyższego taryfikatora zostanie odjęta od zdobyczy punktowych zawodnika do klasyfikacji generalnej, po zakończeniu każdej rundy, w stosunku 1:1 (dopuszczalne są punkty ujemne w klasyfikacji generalnej).

W przypadku sytuacji rażącego naruszenia etykiety wyścigowej, sytuacji wyjątkowych, nieujętych w powyższym taryfikatorze, Komisja może nałożyć na zawodnika dodatkowe punkty karne w zakresie 0-10 punktów, lub podjąć decyzję o innym rodzaju kary.

W przypadku zebrania przez zawodnika określonej poniżej ilości punktów karnych, w kolejnej rundzie zawodnik dodatkowo zostaje ukarany:

a) Suma 15 punktów karnych (i wielokrotność, liczona w całym sezonie): zakaz startu w kwalifikacjach do kolejnej rundy; zakaz startu w Q oznacza całkowity zakaz wyjazdu na tor podczas kwalifikacji;

b) Suma 30 punktów karnych: dyskwalifikacja (zakaz startu) z kolejnej rundy;

c) Suma 45 punktów karnych (w całym sezonie): dalszy udział zawodnika w lidze zostaje poddany ocenie Komisji, z możliwą karą całkowitego wykluczenia zawodnika z sezonu;

d) Suma 60 punktów karnych: automatyczna dyskwalifikacja z sezonu; możliwość całkowitego usunięcia zawodnika z ligi po ocenie przez Komisję;

Po zakończeniu sezonu wszystkie punkty karne zostają anulowane.

  • 14. Skład komisji sędziowskiej.

W skład Komisji sędziowskiej wchodzą:

- ColinMcDixon

- Adam Szpański

- Paweł Dominiak

- Mazter

- Marcin Bania

 

  • 14. Punktacja:

Punkty za pozycję w kwalifikacjach:

 

 

Punkty za kwalifikacje
1 6
2 5
3 4
4 3
5 2
6 1

 

 

Punkty za wyścig
1 65
2 57
3 50
4 45
5 41
6 37
7 33
8 30
9 27
10 24
11 22
12 20
13 18
14 16
15 14
16 12
17 10
18 9
19 8
20 7
21 6
22 5
23 4
24 3
25 2
26 1

 

Tytuł Mistrza Ligi na dany sezon przypada temu kierowcy, który w danym sezonie zdobędzie najwięcej punktów po odliczeniu najsłabszego z wyścigów z zachowaniem ewentualnych nałożonych kar. W przypadku równej liczby punktów o pierwszeństwie decyduje ilość zwycięstw, następnie ilość miejsc 2, następnie miejsc 3. itd.

Jeśli wyścig zostanie przerwany i nie może zostać wznowiony:

  1. Nie zostają przyznane punkty, gdy lider nie ukończył dwóch okrążeń.
  2. Zostaje przyznana połowa punktów, gdy lider ukończył mniej niż 75% zaplanowanego dystansu.
  3. Zostają przyznane pełne punkty, jeśli lider ukończył ponad 75% dystansu.

 

  • 15. Zasady bezpieczeństwa i Fair Play.

Nie można doprowadzać do celowych kontaktów samochodów ze sobą.

Nie można pozostawiać samochodu w niebezpiecznych miejscach.

Zawodnik, który uszkodził pojazd ale może nim nadal jechać ma obowiązek jak najszybciej zjechać do swoich mechaników nie stwarzając przy tym zagrożenia dla innych kierowców. Jeżeli dalsza jazda jest niemożliwa powinien nacisnąć ESC – wycofać się z wyścigu. Zabronione jest ponowne ruszanie do wyścigu po wciśnięciu ESC w czasie trwania wyścigu.

W przypadku wypadnięcia pojazdu poza tor, kierowca może powrócić na tor mając 100% pewność, iż nie spowoduje kolizji/wypadku/zagrożenia. Jeżeli kierowca złamie ten punkt regulaminu, powinien spodziewać się kary.

Niedopuszczalne jest ciągłe zmienianie linii jazdy. Broniący się zawodnik ma prawo raz zmienić swoją linię jazdy, pod warunkiem, że uczyni to na tyle wcześnie, by nie wywołać zagrożenia lub wypadku. Jazda zgodnie z linią wyścigową (bestline) nie jest uważana za zmianę toru jazdy.

W czasie kwalifikacji osoba na okrążeniu wyjazdowym musi ustąpić pierwszeństwa kierowcy będącemu na okrążeniu pomiarowym (niebieska flaga). W przypadku błędu gry Komisja będzie skrupulatnie sprawdzać jak kierowca się zachowuje przy sytuacji gdzie zaistnieje blokowanie i gdy gra nie pokaże niebieskiej flagi, błąd gry nie będzie wymówką.

Niedozwolone jest w czasie kwalifikacji przeszkadzanie lub atakowanie innego kierowcy będącego na okrążeniu pomiarowym. Każdy kierowca zobowiązany jest do zachowania odpowiedniego odstępu do poprzedzającego zawodnika przed rozpoczęciem swojego okrążenia pomiarowego (uwzględniając także różnice w tempie).

Kontrolę nad limitami toru sprawuje system gry. Administracja nie ma możliwości podczas wyścigu kontrolowania zachowania systemu nadawania kar przez system gry. W każdym wyścigu dopuszczalne są trzy wyjazdy poza tor. Ilość wyjazdów i limit są na bieżąco raportowane w HUD gry. Za przekraczanie limitów toru gra automatycznie nadaje kary.

Aby nie dostać kary za ścinanie lub poszerzanie toru jazdy, zalecane jest podczas takiego manewru odpuszczenie gazu, by czas uzyskany na okrążeniu nie był lepszy niż średnia z trzech ostatnich czystych okrążeń.

Jeśli w wyniku ścięcia została zyskana pozycja należy ją natychmiast oddać poprzez przepuszczenie, przy kolejnej nadarzającej się na torze okazji, zawodnika wyprzedzonego w ten sposób. Przepis ten nie obowiązuje w przypadku, gdy wszyscy walczący kierowcy ścięli zakręt. Kierowca, który oddał pozycje, nie można przeprowadzić ataku do najbliższego szczytu zakrętu włącznie (nie obowiązuje, jeśli przeciwnik sam wypadnie poza tor do tego czasu).

Żółte flagi:

a). Gdy wywieszona jest żółta flaga w sektorze należy zachować szczególną ostrożność i zmniejszyć swoje tempo jazdy tak, aby być gotowym do uniknięcia zagrożenia. Nie można wyprzedzać w sektorze w którym wywieszona jest żółta flaga.

b). Bezpieczny sektor zaczyna się od miejsca tablicy świetlnej wyświetlającej zieloną flagę. Pod zieloną flaga można już wyprzedzać. (dotyczy torów wyposażonych w tablice świetlne)

Niebieska flaga: oznacza, że kierowca znajdujący się za nami będzie nas dublował. Kierowca dublowany powinien w możliwie najbliższym dogodnym miejscu przepuścić kierowcę dublującego. Kierowca dublowany nie może celowo blokować ani bronić pozycji na torze. Kierowca dublowany powinien zachować się w jak najbardziej przewidywalny sposób i nie dokonywać żadnych nagłych manewrów zmiany toru jazdy.

Kierowca zdublowany ma prawo się oddublować pod warunkiem, że jest szybszy od kierowcy jadącego przed nim, a po manewrze oddublowania jest w stanie odjechać od kierowcy mającego okrążenie przewagi.

Odpowiedzialność za bezpieczne przeprowadzenie manewru wyprzedzania i w bezpiecznym czasie spoczywa w głównej mierze na kierowcy atakującym. Jednakże obaj kierowcy powinni zadbać by manewr ten odbył się z uniknięciem wszelkich kolizji.

Atak powinien być przeprowadzony w przewidywalny sposób. Nadmierna agresja może podlegać karze.

Kierowca będący z przodu ma prawo do obrania dowolnej linii jazdy w zakręcie (na torze). Kierowca z przodu traci to prawo w momencie kiedy dochodzi do sytuacji 2-Wide (patrz dalsze punkty) lub jeśli popełni wyraźny błąd (np. utrata kontroli nad pojazdem, “przestrzelenie” zakrętu itp.).

W przypadku sytuacji 2-Wide (jazda obok siebie) obaj kierowcy muszą pozostawić sobie wystarczającą ilość miejsca – przynajmniej na szerokość jednego samochodu – w zakręcie (na torze).

Aby zaistniała sytuacja 2-Wide pojazd atakujący musi zrównać się z pojazdem broniącym. Poprzez zrównanie rozumie się spełnienie następujących warunków:

  • przednie koła pojazdu atakującego muszą znaleźć się na wysokości głowy kierowcy pojazdu broniącego,
  • sytuacja ta musi nastąpić przed momentem złożenia się w zakręt kierowcy broniącego (ang. turn-in point).

Jeśli do zrównania nie doszło, to sytuacja 2-Wide nie obowiązuje.

Czarna flaga: oznacza dyskwalifikację zawodnika z danego wyścigu.

Wszystkie manewry powodujące niebezpieczeństwo na torze i / lub wypadki (w tym również np. niepotrzebne hamowanie, zbyt wczesne hamowanie, niepotrzebnie wolna jazda w zakręcie, uderzanie w zderzak), są zabronione i będą karane wedle regulaminu lub ustaleń Administracji.

 

  • 16. Aleja serwisowa.

Każdy z zawodników ma obowiązek poruszania się po alei serwisowej z przepisową prędkością 80 km/h. W przypadku przekroczenia prędkości obowiązują kary nakładane przez grę.

Przy wyjeździe z boksów przed zapaleniem się zielonych świateł należy ustawić się za rywalami, którzy dojechali do linii wcześniej (a nie jeden obok drugiego). Nie stosowanie się do tego przepisu spowoduje karę dla kierowcy. W przypadku najechania obu pojazdów w tym samym momencie (efet ducha) pierwszeństwo wyjazdu ma pojazd będący bardziej wysunięty do przodu.

Początek i koniec alei serwisowych ustalone są przez twórców gry. Każdy zawodnik musi sam znaleźć te punkty. Nie zawsze są one tuż za sygnalizacjami świetlnymi.

Zakaz przekraczania linii obowiązuje przy wyjeździe z alei serwisowej. Wyjazd na tor musi odbywać się po specjalnie do tego wytyczonej ścieżce wyjazdu z boksu (nie dotyczy gdy na torze nie ma namalowanej linii).

W kwalifikacjach kierowca wyjeżdżający z boksów ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa wszystkim kierowcom jadącym okrążenie pomiarowe.

Podczas wyścigu przy wyjeździe z boksów na wyznaczonym pasie wyjazdowym pierwszeństwo ma kierowca wyjeżdżający z boksów. Kierowca znajdujący się na torze jest informowany o autach wyjeżdżających z boksów i ma obowiązek umożliwić im wjazd na tor. Kierowca wyjeżdżający z boksów ma obowiązek utrzymywania pojazdu do końca linii wyjazdu z alei serwisowej. Przekraczanie tych linii skutkuje nałożeniem kary.